Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu

Hermanus

Door: John

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en John

29 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Hermanus

Wij zijn aangekomen bij alweer de een na laatste bestemming in Zuid Afrika; Hermanus. Na een goed ontbijt en een laatste ronde door Mosselbaai gingen we op pad naar Hermanus. Ongeveer een rit van drie uur. Die ging goed.

Hoe dichter we bij Hermanus kwamen hoe dichter we bij een grote brand in de buurt kwamen. Gelukkig was het niet richting Hermanus, maar wel een gebied dichtbij. De wolk waait wel over Hermanus, dus je kunt de brand goed ruiken en zien. En er valt een regen van as.....in het centrum.

We hebben wel al 1 van de stranden gezien en daar staat een strandtent die gerund wordt door Nederlanders. Die hadden met Kerst al met de paspoort klaar gezeten vanwege een hele grote brand die er toen was en een heel groot gebied met 3 wijngaarden heeft verwoest. Gezellig....

Maar als die wolk er niet zou zijn, zou het een hele mooie blauwe hemel zijn. Vanavond gegeten in de stad en morgen de stad verkennen en hopelijk genieten van de zon.

Voor de mensen die het weerbericht toevallig volgen: het gebied zonder regen en met wordt hier steeds kleiner en meer rondom Kaapstad. We gaan dus de goede kant op :)

Tot later maar weer!

Tags: Hermanus

Yvonne en John

Wij vertrekken vrijdag 11 januari via Dubai naar Zuid Afrika. Eerst een paar dagen lekker terug naar de natuur in het Krugerpark en daarna reizen wij door naar Kaapstad. Daar reizen we dan voor drie weken naar Stellenbosch, Mosselbaai, Hermanus, Flase Bay en natuurlijk Kaapstad zelf. Via dit blog houden we jullie op de hoogte van onze avonturen!!

Actief sinds 06 Jan. 2013