Een dagje lekker toeristisch - Reisverslag uit Fresnaye, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu Een dagje lekker toeristisch - Reisverslag uit Fresnaye, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu

Een dagje lekker toeristisch

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en John

06 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Fresnaye

Vandaag weer op ons gemak ontbeten, met een ballon aan tafel want 1 van de nederlanders hier, Peter, is vandaag jarig. Dus hoe kan het ook anders, met appeltaart....grappig. We gaan vandaag de hop-on hop-off tour doen. als je helemaal blijft zitten duurt de rit ongeveer 2 uur, de wind is iets gaan liggen, maar goed insmeren want het is een open bus, dus je kan aardig snel verbranden. En een hand doekje voor de zitting anders heb je ook nog verbrande billen, het zijn nl. van die plastic stoeltjes, en als die even in de zon hebben gestaan dan worden ze echt gloeiend heet. Maar goed, we zijn als 1e uitgestapt bij Oceans Aquarium, erg mooi opgezet, vele soorten vissen, anemonen, pinguins en natuurlijk haaien, die mogen niet ontbreken. Wat zijn het toch enge beesten! En ja, hoor, het is weer zo ver, John zijn darmen beginnen weer op te spelen, ik wijt het toch aan de malariatabletten(malarone) maar John is het daar zelf niet zo zeker van. Ik kan me herinneren dat hij dit de vorige keer ook heeft gehad, en het duurt natuurlijk even voordat die rotzooi weer uit je lijf is. Dus geen lunch voor John maar droge beskuit van Ouma(afrikaanse droge harde koeken, die ze hier in de melk gooien bij het ontbijt). Na een korte toiletstop, toch maar weer de busrit verder opgepakt, leuke rit midden door de stad en je kan uitstappen op verschillende plekken van bezienswaardigheden om vervolgens later weer op te stappen. Wij wilden de Tafelberg doen maar vanwege de wind is die gesloten, ook morgen zou de wind hetzelfde blijven, dus waarschijnlijk zal die morgen ook dicht zijn. Dan maar verder. Bij ons opstappunt weer uitgestapt want we wilden de avond rit doen die je naar een hoge berg brengt en waar je vervolgens de zonsondergang kan zien en over heel Kaapstad kan kijken. Even uitrusten en uitzweten in de kamer, want het is echt bloedheet, en zeker als je nog een tippel naar boven moet maken om in je Guesthouse te komen. John meteen een immodium ingenomen en even rusten, maar een uur later zat hij alweer op de wc, de zonsondergang zit er dus niet in. Jammer, want morgenavond kan het ook niet, dat is onze laatste avond en hebben we een tafel in een heerlijk restaurantje afgesproken. Helaas, niets aan te doen. Ook in eten heeft hij weinig zin, dus we zijn met de auto naar Waterfront gereden, misschien een terrasje doen, en kijken of ik een klein hapje kan doen. Even wat souvenirs gekocht, wat rond gelopen en vervolgens weer een alarm, John moet naar de WC.....We hebben een broodje voor mij gehaald en zijn met de auto maar terug naar huis gereden. De wind is hier aardig gaan liggen, dus we zitten weer eens heerlijk buiten op het terras, ik met een Savannah Dry(best lekker, lijkt op een rivella met suiker en alcohol) en John aan het water, gezellig hè? Hopen dat het morgen wat beter gaat, want dan hebben we nog een 2e dag hop-on hop-off met de bus en een canal-cruise door de haven. En ik wel eigenlijk nog best wel veel zien, maar ik weet nu al dat dit niet gaat lukken. Dus toch maar weer een keer terug komen.......
Nou tot zover weer de dag van vandaag en tot ziens op het volgende blog.

Yvonne en John

Wij vertrekken vrijdag 11 januari via Dubai naar Zuid Afrika. Eerst een paar dagen lekker terug naar de natuur in het Krugerpark en daarna reizen wij door naar Kaapstad. Daar reizen we dan voor drie weken naar Stellenbosch, Mosselbaai, Hermanus, Flase Bay en natuurlijk Kaapstad zelf. Via dit blog houden we jullie op de hoogte van onze avonturen!!

Actief sinds 06 Jan. 2013