Hermanus dag 2 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu Hermanus dag 2 - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu

Hermanus dag 2

Door: Yvonne/John

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en John

30 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Hermanus

De dag startte voor ons met een goede regenbui. Blijkbaar had het al een behoorlijke periode geregend, want van de grote brand van gisteren was niets meer te zien. Gelukkig voor de natuur en de mensen die daar in het gebied wonen.

Wij zijn de dag begonnen met even te shoppen in het centrum. En hebben het walvis museum bezocht, erg leuk, en wat zijn die walvissen toch groot. Wij vonden een orka al groot maar die walvissen zijn nog een stukje groter, maar goed, die hebben we dus niet gezien want die zijn hier vanaf augustus tot januari, misschien iets voor een volgende keer. Na een heerlijke lunch zijn we rustig terug gegaan naar het guesthouse en hebben we ons klaar gemaakt voor een heuse strandwandeling.

Hahaha John aan het strand wandelen met zijn voeten in de zee en alleen in de korte broek. Je maakt het niet vaak mee, maar het gebeurde vandaag toch in Hermanus. En wat een verschil van temperatuur van de zee. Mosselbaai was de Indische Oceaan en dus wel fris maar goed te doen, maar hier zit je aan de Atlantische Oceaan en die is me toch koud! Yvonne heeft veel schelpen gezocht, en die bleef maar bukken. Straks heeft ze nog meer kilo's aan zand en schelpen dan aan tijdschriften die ze inmiddels uit heeft en hier dus achterlaat.....

Weer lekker gegeten vanavond en nu zitten we hier weer even het blog bij te werken voordat we naar bed gaan. We waren vroeg begonnen maar de manager kwam ons een glaasje wijn van het huis aan bieden, en hij bleef erbij zitten en hebben we gezellig zitten kletsen over alles en nog wat. Blijkt hij een zeer wel bekende fotograaf te zijn van ZA. En hij heeft behoorlijk door ZA gereisd en weet veel leuke plaatsjes. Was een erg vermakelijk en leerzaam gesprek, hij denkt zelf trouwens dat misschien over een jaar of 15/20 het ZA niet meer is zoals we het nu kennen en behoorlijk veranderd zal zijn, niet echt leuk om te horen. Maar dat is dus afwachten, we nemen het er dus nog maar even goed van en gaan nog lekker genieten van dit mooie land. Een glaasje wijn zijn dus 2 hele flessen geworden die wij mochten op maken, toch aardig. En voor het eerst de 1e late avond tijdens onze vakantie.

Voor morgen wordt er weer wat bewolking en regen verwacht; temperaturen zijn nog steeds super en zo af en toe een buitje. Ach vergeleken met NL nog steeds ok. We zien wel weer wat we gaan doen. Dus dat lezen jullie dan morgen weer.

• 31 Januari 2013 - 08:55

Cobie:

tis plaatsvervangend genieten voor ons hier, maar heerlijk wat jullie daar allemaal meemaken! Heel veel lieve groetjes uit het herfstige NL.

Tags: hermanus

Yvonne en John

Wij vertrekken vrijdag 11 januari via Dubai naar Zuid Afrika. Eerst een paar dagen lekker terug naar de natuur in het Krugerpark en daarna reizen wij door naar Kaapstad. Daar reizen we dan voor drie weken naar Stellenbosch, Mosselbaai, Hermanus, Flase Bay en natuurlijk Kaapstad zelf. Via dit blog houden we jullie op de hoogte van onze avonturen!!

Actief sinds 06 Jan. 2013