Market Old Biscuit Mill / V&A Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu Market Old Biscuit Mill / V&A Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu

Market Old Biscuit Mill / V&A Waterfront

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en John

02 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen lekker uitgeslapen, ontbijt is pas om half 9, wel een slechte nacht gehad, was echt superheet in de kamer, dus vaak wakker geweest. En we hadden voor het eerst een mug in de kamer, en ja die moeten John altijd hebben, ik ben waarschijnlijk niet lekker genoeg. Hij is geprikt op zijn hiel, off all places. Maar goed, daar hebben we eigenlijk niets over te klagen, want dit is vrijwel de 1e mug die we gehoord en/of gezine hebben. Ik ben zelf tijdens de safari op mijn pink geprikt en dat is een malariagebied geweest en ik heb nergens last van, dus de pillen hebben hun werk gedaan. Maar goed weer even terug naar de dag van vandaag, heerlijk rustig ontbeten, gezellig gekletst met 2 Nederlandse echtparen die hier ook aangekomen zijn en wat ervaringen en reisverhalen uitgewisseld, altijd leuk om te horen wie waar geweest is en wat je hebt gedaan. Na het ontbijt taxi gebeld en op naar de markt, dat is een beetje een culinare markt en wat curiosa en ouwe meuk, dat laatste erg leuk, maar mijn koffer is echt te klein om alles wat we leuk vinden mee te nemen en verschepen is ook een dure grap. Voor wat het culinaire, erg leuk om te zien, alles wordt vers voor je neus bereidt, dat is allerlei soorten broodjes, vis, thais, afrikaans, shoarma, bitterballen, belgische wafels, grieks, duits je kan het zo gek niet bedenken of je kon het krijgen. ook qua drank, veel wijn, biersoorten en cocktails. Wij hebben het maar bij een smoothie en een belgische wafel gehouden, dat zag er wel erg safe uit met deze hitte. Want heet is het hier zeker! Zo'n 35 graden maar met een straffe wind is dat goed uit te houden. We hebben de lunch afgesloten met een vers open gehakte kokosnoot, eerst het sap opdrinken en dan weer verder open laten hakken voor de cocos, heerlijk zo lekker vers. En ik dacht dat het witte melk was om te drinken maar het is gewoon doorzichtig, erg lekker, en het geeft ook best veel sap. daar verbaasde ik me over. De markt sluit om 2 uur, en tegen die tijd zijn we met de taxi naar het Victoria en Alfred Waterfront gegaan, veel tourisme, leuke haven, restaurants en een groot winkelcentrum. Wat leuke inkoopjes gedaan(John een mooie armband van zilver met olifantenhaar en ik natuurlijk een paar sandaaltjes voor weinig, wel een kindersandaaltje, want schoenen voor dames met kleine voetjes kennen ze hier niet, grrrr) en heerlijk gegeten bij Spurr, een grillrestaurant. Daarma met de taxi weer terug naar Maartens Guesthouse, wijntje op het terras en lekker gekletst met de andere nederlanders. Morgen is het plan een stranddag te doen, maar men verwacht veel wind, dus we zien wel wat het gaat worden. Dus tot morgen. Knuffel van ons.

Yvonne en John

Wij vertrekken vrijdag 11 januari via Dubai naar Zuid Afrika. Eerst een paar dagen lekker terug naar de natuur in het Krugerpark en daarna reizen wij door naar Kaapstad. Daar reizen we dan voor drie weken naar Stellenbosch, Mosselbaai, Hermanus, Flase Bay en natuurlijk Kaapstad zelf. Via dit blog houden we jullie op de hoogte van onze avonturen!!

Actief sinds 06 Jan. 2013