Mosselbaai - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu Mosselbaai - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu

Mosselbaai

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en John

25 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Na een iets minder rustige nacht met wat regen en John heeft nl. last van diarree, weer eens wat anders, want normaal gesproken ben ik degene die hier last van heeft, hebben we eerst rustig ontbeten in het Guesthouse, John aan de thee en 2 toasts met weinig beleg en ik heerlijk aan de toast met scrambled eggs en bacon, bakkie thee en een jus, lekker!
Rond 10 uur vertrokken voor een rit van ongeveer 4,5 uur naar Mosselbaai. Het is vandaag bewolkt maar dat vinden we niet zo erg want de zon op je auto de hele rit, (ook al heb je airco,) is ook niet erg prettig. Veel bergen en dalen, grote dorre landschappen, schapen en koeien en af en toe een struisvogel, maar het meest irritante, vond ik wel, al die ooievaars die je onderweg tegenkomt, hoe vaak ik wel niet weer strak met die benen tegen elkaar heb gezeten, en moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel eens vergeten ben, dus ik hoop dat dat goed gaat komen!! hihihi, Ook nog langs een game reserve gereden en daar zag ik dan vlak bij de weg 2 olifanten en giraffen staan, toch weer leuk, zag ze alleen te laat om te fotograferen of filmen. Maar goed, de rit is goed gegaan en ook mede door het innemen van immodium heeft John de rit goed doorstaan. Het Guesthouse waar we nu zijn, is weer erg leuk, dorpje is vrij klein dus alles is lopend goed te doen. We zijn even naar het strand gelopen en wat is het hier mooi, Het staat bekend om haar lange stranden, hoge golven, surfers en de grote witte haaien. en dat klopt, alleen die laatste hebben we niet gezien, maar goed, daar zitten we ook niet echt op te wachten. We hebben een cup a soup en bolletjes met ham gehaald bij de supermarkt om de darmen van John nog even wat rust te geven. En dat heerlijk op ons terrasje onder de veranda met uitzicht op het zwembadje in een rustige tuin met n paar wuivende palmboompjes naar binnen zitten werken. Wat kan een mens toch volmaakt gelukkig zijn, Voor nu wensen wij iedere een fijne warme avond en tot het volgende verslag, dan wsch ook met wat foto's.

• 26 Januari 2013 - 15:25

Coos:

Hi luitjes, Kan nie waar sijn nie, zo'n paradijs op aarde. Zit kwijlend jullie verslagen te lezen en de foto's te kijken. Fantastisch en dan voel ik de temperatuur nog niet eens en al dat licht.'n Mens zou er bijna jaloers
    van worden, nee hoor 't is jullie zo gegund. Hoop, dat John weer van de sch...af is, want dat kan lastig
    zijn. Geniet nog lekker daar van al de dingen die op jullie afkomen, wat zou ik graag even in dat geweldige
    winkeltje kijken van de foto...en de wijn proeven.
    Hier saai en weinig te melden, maar morgen dooi, jippie na 2 weken sneeuw en kou...ja lach maar, Yvon zei
    nog dat het hier ging vriezen als jullie weggingen. Gelijk had je. Kijk weer uit naar jullie volgende verslag.
    Hartstikke leuk dat jullie dat doen. Veel plezier nog en dat glaasje wijn neem ik straks ook (wel 2)
    Gr.Coos.

• 28 Januari 2013 - 12:43

Janny-gijs:

Hoi vakantiegangers,

Zo te lezen, is het zonde dat je al weer af kunt tellen. Ook in Z-Afrika gaat de tijd ook snel. Maar geniet nog
    maar lekker.Volgende keer een tas met pampers mee, kan je het zo laten lopen, doen ze in de verpleeghuizen ook.En wat de ooiervaars betreft, Yvon je hoeft niet bang te zijn, want ze hadden toch niks in de bek hangen?? Die hebben ze allemaal al in Nederland gedropt. Je kunst straks dus rustig weer naar huis, niks aan de hand. Fijne tijd nog

groetjes van ons .

Tags: mossel bay