Safari Dag 3/4 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu Safari Dag 3/4 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu

Safari Dag 3/4

Door: John/Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en John

19 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Affijn volgende morgen ontbijt (ook weer met veel insecten en op weg naar het KrugerPark eindelijk. Helaas vertrokken we pas rond de klok van kwart over acht, een rit van drie kwartier in een safariwagen met regen en veel wind. En we kunnen je vertellen dat die wagens daar niet echt voor geschikt zijn. En toen eindelijk in het Krugerpark en helaas moesten wij daar wachten op een andere groep. Dus voordat we eindelijk het park ingingen voor de safari was het al 10 uur. En dat terwijl wij bij de voorgaande versies van safari's al om 6 uur 's ochtends op zoek waren. Een tegenvaller :( Een lunch nog er tussendoor en op tijd weer weg omdat het park om 6 uur sluit en we weer naar het kamp moesten. Vrijwel de hele middag regen gehad, wel wat leuk wild gezien, maar heel wat anders dan de vorige keren. Snel eten, slapen in een nieuwe (boom)hut van steen (want het was toch niet zo leuk met al die beestjes). Ontbijt om half 8, met een kleine onderbreking vanwege een klein maar wel giftige slang.... bij het buffet en gauw weer terug naar de bewoonde wereld: Johannesburg! Jippie.

Kleine verrassing op de luchthaven: onze vlucht was uitgevallen. We werden overgeboekt naar een vlucht van British Airways, met eten aan boord. Een vlucht van een kleine 2 uur, met hier en daar wat turbulentie vanwege de onweersbuien. En John? Die zat aan het raampje te kijken naar de buien en hoe de piloot daar mooi om heen ging. Maar we hebben er een paar geraakt. Al met al een weer een mooie vlucht

Yvonne en John

Wij vertrekken vrijdag 11 januari via Dubai naar Zuid Afrika. Eerst een paar dagen lekker terug naar de natuur in het Krugerpark en daarna reizen wij door naar Kaapstad. Daar reizen we dan voor drie weken naar Stellenbosch, Mosselbaai, Hermanus, Flase Bay en natuurlijk Kaapstad zelf. Via dit blog houden we jullie op de hoogte van onze avonturen!!

Actief sinds 06 Jan. 2013