Verslag 2: Safari Dag 1 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu Verslag 2: Safari Dag 1 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu

Verslag 2: Safari Dag 1

Door: John/Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en John

19 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

We waren bij het 1e en laatste verslag gebleven bij de safari. Na een nachtje in Johannesburg zaten wij lekker aan het ontbijt toen de chauffeur ons al kwam halen. Hij was iets te vroeg, had de vorige dag nog wel gebeld, maar dat was naar iemand die vrij was. Dus een echte Zuid Afrikaanse start......er zat inmiddels een echtpaar in de bus, 2 Nederlanders (van onze leeftijd) uit Brunssum. In onze lodge was ook een Amerikaans echtpaar, (in de leeftijd van 60) die mee gingen, waar we die avond ervoor ook samen in onze lodge Mo-Afrika hadden gegeten, erg gezellig en veel te kletsen, vooral de vrouw Ràchel, haar man Pat, erg stil maar zeker een genieter. Bleken allebei jagers te zijn, maar deze safari wordt er niet geschoten.

Vervolgens de andere mensen ophalen van de groep, een Duitser bij een Hotel in Johannesburg, en een vader en zoon van ongeveer 22 uit Amerika en toen op naar Kruger. Tenminste dat dachten wij......bleken we eerst in een private camp te zijn, een stuk buiten Kruger... Oeps. Onderweg nog bijna een uur oponthoud vanwege een vrachtwagen die op zijn zij in de berm lag, die men probeerden te takelen net op het moment dat wij aankwamen.
Na een lange rit van ongeveer 6 uur kwamen we aan bij het kamp. Maar wel een hele gezellig club mensen dus veel lol in de bus. Vervolgens ontvangst met een glaasje fris,en welkomst comité van de monkeys, direct de spullen in het huisje en op pad voor de avond safari van 3 uurtjes, met Rachel/Pat en die Duitser, we wisten nog steeds niet hoe hij heette dus we noemden 'm maar iedere keer Heinz. Was leuk om op zoek te zijn naar het wild, je moest je soms goed vasthouden, want anders werd je zo de auto uit geslingerd of bukken vanwege de takken waar je rakelings langs rijdt.......en natuurlijk het een en ander gezien: Impala (uiteraard) giraffe, olifant, buffels en nog wat andere beestjes.Tijdens de rit mochten we bij een waterpoel uit de jeep om een drankje te drinken, bleken er een stuk of 10 ooivaars bij de poel te staan, dus stond ik (Yvonne) daar met mijn benen strak tegen elkaar aan, ja, je weet maar nooit hè? Toen eten in de openlucht, erg lekker en opletten waar en of er beestjes lopen met 8 of meer pootjes.... naar bed want we moesten al vroeg op voor de wandelsafari: 4:00 uur!!!! Hele aparte ervaring trouwens, die boxspringbedden met een cemente basis!!!!. Beddengoed was ook wat goor en had een beetje muffe geur, t-shirts over de kussens heen, erg heet en slapen.

Tags: Dullstroom

Yvonne en John

Wij vertrekken vrijdag 11 januari via Dubai naar Zuid Afrika. Eerst een paar dagen lekker terug naar de natuur in het Krugerpark en daarna reizen wij door naar Kaapstad. Daar reizen we dan voor drie weken naar Stellenbosch, Mosselbaai, Hermanus, Flase Bay en natuurlijk Kaapstad zelf. Via dit blog houden we jullie op de hoogte van onze avonturen!!

Actief sinds 06 Jan. 2013