Laatste volle dag in Kaapstad - Reisverslag uit Fresnaye, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu Laatste volle dag in Kaapstad - Reisverslag uit Fresnaye, Zuid-Afrika van Yvonne en John Brink - WaarBenJij.nu

Laatste volle dag in Kaapstad

Door: John/Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne en John

07 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Fresnaye

En ja aan alle leuke dingen komt ooit een einde; onze laatste volle dag in Zuid Afrika.

Vanochtend opgestaan in afwachting hoe het was gegaan met de darmpjes van John. Die waren na gisteravond nadat hij alles weer had geloosd en paracetamol voor de krampen eindelijk weer eens rustig, En hij heeft ook goed geslapen, maar we moesten nog ontbijten. Geen eitjes en koffie vanochtend maar een toast, thee, jam, kaas en wat vruchtjes.

Na het ontbijt bleef de maag rustig en zijn we nog even op pad gegaan om de laatste inkoopjes te doen en de laatste dingetjes te bekijken. We zijn naar het V&A Waterfront met de auto gereden. Yvonne had ergens nog een leuk ringetje met een mooie blauwe opaalsteen gezien dus die hebben we ook nog even gekocht. Moest wel wat kleiner gemaakt worden, maar dat zou vandaag nog lukken.

Daarna hebben we een kanaaltochtje met de Canalboat gemaakt en zijn we door een behoorlijk duur complex gevaren met appartementen van zo'n 7 tot 70 miljoen Rand. En waar veel wereldberoemd grote sterren uit heel de wereld verblijven,

Daarna nog naar het Holocaust Museum geweest en dat was zeer indrukwekkend. Mooi opgezet. Na de oorlog zijn er ook veel Joodse mensen naar ZuidAfrika vertrokken.

Een kleine wandeling door de stad naar opstappunt van de Canalboot, onderweg nog een korte stop voor een heerlijke gezonde, koude smoothie en toen begonnen de darmen weer op te spelen .Op advies van de dokter uit Schouwen-Duiveland, was cola drinken ook een goed middel. We hebben inmiddels begrepen dat het iets van een virus is hier en volgens onze gastheer zouden twee boterhammen met kaas in NL alles weer oplossen. Dus dat zien we volgende week wel. Als die uren in het vliegtuig maar goed gaan...

Nog even een terrasje gepakt met de NLérs uit ons guesthouse die overigens uit Winsum komen, en toen was het alweer avond. Heerlijk gegeten(John aan de sla en carpaccio) en nu even het laatste blog vanuit ZA vullen.

Morgen vertrekken we naar Dubai rond de klok van half twee 's middags. We komen daar rond de klok van 1 uur 's nachts plaatselijke tijd aan. Morgen waarschijnlijk dus geen blogupdate............ En de foto's van vandaag komen ook later. Tot dan!

• 07 Februari 2013 - 22:37

Janneke En Ben:

Hoi Jon en Yvonne
    Bedankt voor al jullie verhalen en foto's en dat wij mee mochten genieten van
    al jullie avonturen.
    Hier is alles goed maar het wordt het weekend weer echt koud, vanmorgen was het erg glad.
    wensen jullie nog een fijne dag en een goeie thuisreis!
    groetjes van ons beide en voor John .... beterschap en sterkte!

• 07 Februari 2013 - 23:25

Coos:

Hoi luitjes, Heel, heel hartelijk dank voor jullie geweldige verslagen, heb ervan genoten.
    Sterkte John met het darmen gedoe. veilige vlucht naar Dubai morgen. Geniet daar van alle
    pracht en praal en kom zondag weer heelhuids aan op Schiphol. Dikke jas paraat houden, want
    't is nog altijd koud. Gr. Coos.

Yvonne en John

Wij vertrekken vrijdag 11 januari via Dubai naar Zuid Afrika. Eerst een paar dagen lekker terug naar de natuur in het Krugerpark en daarna reizen wij door naar Kaapstad. Daar reizen we dan voor drie weken naar Stellenbosch, Mosselbaai, Hermanus, Flase Bay en natuurlijk Kaapstad zelf. Via dit blog houden we jullie op de hoogte van onze avonturen!!

Actief sinds 06 Jan. 2013